آموزش های کاربردی

الگوی پرچم flag pattern

آموزش الگوی پرچم (flag pattern) را در این مقاله مشاهده خواهید کرد ، این الگو نیز یکی دیگر از الگوی ها کلاسیک میباشد که بسیار در چارت اعتبار دارد و مورد استفاده معامله گران حرفه ای قرار میگیرد لذا به شما هم پیشنهاد میشود حتما الگوی پرچم را با نهایت دقت یاد بگیرید تا هر زمان این الگو را در چارت خود مشاهده کردید بتوانید سیگنال کم ریسکی برای ورود به معامله بدست آورید .

این الگو یکی از زیر مجموعه های الگو های کلاسیک میباشد و تاکید ما برای یادگیری این مبحث فقط به جهت اعتبار بالای آنها میباشد ، این باور غلط که فقط میتوان با اندیکاتور سود گرفت باید از بین برود و بیشتر توجه و زمان خود را برای یادگرفتن الگوهای تکنیکالی مانند پرچم بگذارید ، اینگونه بسیار سریعتر به درک رفتاری بازارهای مالی خواهید رسید .

الگوی پرچم ادامه دهنده جهت روند است یعنی اگر در چارت آن را مشاهده کردیم باید احتمال ادامه روند اصلی را داشته باشیم ، یعنی اگر در یک روند نزولی الگوی پرچم را مشاهده کردیم باید به احتمال زیاد ادامه روند نرولی را مد نظرمان قرار دهیم که البته برای تایید این سیگنال باید از الگو های دیگر نیز کمک گرفت تا دقیق تر بتوان تصمیم گرفت.

Array

اجزای الگوی پرچم

این الگو از دو قسمت تشکیل شده است .

  1. میله
  2. پرچم

همچنین 2 نوع الگوی پرچم داریم .

  1. پرچم دارای دو خط موازی
  2. پرچم سه گوش

کاربرد و نحوه سیگنال دهی هر دو نوع پرچم یکی است ، صرفا شکل آنها فرق میکند که در ادامه بصورت کامل در این باره توضیح خواهیم داد.

به سراغ آموزش الگوی پرچم flag pattern نوع اول خواهیم رفت .

از دو خط موازی که شبیه به یک کانال میباشد تشکیل شده ، این دو خط نقش کف و سقف محدوده پرچم را مشخص میکنند ، معمولا فاصله بین کف و سقف پرچم نزدیک بهم هست و معمولا در حرکات پر نوسان قیمتی ایجاد میشود .

به تصویر زیر که در نمودار USD/JPY است دقت کنید . روندی که میله را تشکیل داده صعودی است و پس از آن بازار کمی اصلاح شده ، (دلیل اصلاح قیمت در چارت ، تسویه یا بستن معاملاتی هست که به حد سود یا حد ضرر رسیده اند)

ناجیه ای که اصلاح انجام شده قسمت دوم این الگوست که پرچم نام دارد و اگر دو خط را موازی از سقف و کف آن رسم کنید مشاهده خواهید کرد که قیمت در این کانال در حال نوسان میباشد ، در این زمان شما باید منتظر بمانید تا خط موازی بالایی پرچم شکسته شود تا به شما سیگنال BUY بدهد .

در اکثر اوقات این الگو عمر کوتاهی دارد و پس از تشکیل پرچم ادامه روند را بلافاصله شروع میکند.

قرار دادن حد سود در الگوی پرچم

در این آموزش الگوی پرچم flag pattern شاید بپرسید که حد سود را در چه ناحیه ای قرار دهیم ؟

معمولا فردی که با این الگو وارد معامله میشود به اندازه میله پرچم ، حد سود خود را تعیین میکند .

البته این مقدار حد سود صرفا یک پیشنهاد است و شما میتوانید حد سود کمتری تعیین کنید.

Array

اما الگوی پرچم سه گوش ، که بسیار شبیه به الگوی مثلث متقارن میباشد ، نحوه سیگنال گرفتن این الگو هم دقیقا مشابه پرچم با خطوط موازی میباشد ، برای تعیین اهداف قیمتی میتوانید از اندازه میله پرچم استفاده کنید .

در اینجا هم باید منتظر یک کندل سبز باشیم تا خط مقاومتی بالای پرچم را بشکند تا بتوانیم سیگنال BUY بگیریم.

Array

نکته : بهتر است از کندلی که بعد از شکست ایجاد میشود تاییدیه بگیرید و بعد وارد پوزیشن شوید ، دقت داشته باشید که هر چه بدنه کندل بلند تر باشد نشان از فشار زیاد خریداران است و باید در جایی تسویه کنید که این فشار به اتمام خود نزدیک شده ، لذا میتوانید با اندیکاتور ولوم مقدار حجم وارده در هر کندل را مشاهده کنید .

بطور مثال اگر کندل اولی صعودی بود و خط مقاومتی بالای پرچم را شکست بهتر است منتظر باشید تا مشاهده کنید کندل بعدی هم صعودی خواهد بود یا خیر ، این کار برای مطمئن تر شدن میباشد و گاهی ممکن است قیمت در کندل دومی به کل برگردد و به جهتی که شما تحلیل کردید پیش نرود چرا که در بازار های مالی هیچ 100 درصدی وجود ندارد و تمامی الگو های تحلیل تکنیکال صرفا به ما کمک میکنند تا بتوانیم میزان دقت تحلیل خود را با استفاده از این اشکال قیمتی بالا ببریم .

در این آموزش الگوی پرچم flag pattern اگر استراتژی شما بیشتر در جهت روند بازدهی می باشد پیشنهاد میکنیم حتما از الگوی ها کلاسیک مانند پرچم استفاده کنید ، قیمت به این الگو ها و محدوده هایی که تعیین میشود واکنش نشان میدهد چرا که بسیاری از معامله گران حرفه ای این الگو ها را زیر نظر دارند و منتظر میمانند تا در بهترین موقعیتی که بدست می آورند وارد پوزیشن های سنگینی شوند که همین امر باعث نوسان های بسیار عالی در جهت سود گرفتن میشود.

نمایش بیشتر
همین الان برای شروع کسب درآمد ثبت نام کنید همین الان برای شروع کسب درآمد ثبت نام کنید

مهران افشار

بنده مهران افشار هستم در این وب سایت سعی خواهیم کرد نحوه ترید کردن و کسب درآمد را در بازار بورس بین الملل ( فارکس ، باینری آپشن) ارزهای دیجیتال و همچنین نحوه خرید و فروش در بازار بورس داخلی را به صورت رایگان و کامل آموزش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

عضویت در کانال تلگرام

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE
به کمک نیاز دارید؟با ما تماس بگیرید