آموزش های کاربردی
موضوعات داغ

کندل پین بار

کندل پین بار الگوی کندلی مهم و کاربردی ؛ آموزش کندل شناسی و کندل خوانی

کندل پین بار در تحلیل تکنیکال یکی از نشانه های اتمام و بازگشت روند در نظر گرفته می شود. در واقع پین بار به تریدر سیگنال ورود و خروج می دهد.  البته بایستی نشانه های دیگری برای تایید پایان روند وجود داشته باشد و نمی توان تنها بر ظاهر شدن پین بار تکیه کرد. یادگیری و تسلط بر الگوهای کندلی در آموزش باینری آپشن و فارکس و آموزش بورس جایگاه ویژه ای دارد.

برای آموزش کندل خوانی و کندل شناسی و الگوهای کندلی پر کاربرد به لینک روبرو مراجعه کنید: کندل شناسی

نقش سایه در کندل پین بار

پین بار دارای یک سایه بلند است که این سایه بلند نشان دهنده بازگشت سریع می باشد.

بدنه در پین بار نسبت به سایه بلند آن کوچک به نظر می رسد. سایه بلند حداقل دو برابر بدنه این کندل می باشد. پین بار می تواند صعودی یا نزولی باشد و مهمترین شاخصه آن نسبت اندازه یکی از سایه ها به اندازه بدنه می باشد. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام ظاهر شدن این کندل بایستی در نظر گرفت اینست که قبل از آن یک روند وجود داشته باشد تا بتوان ظاهر شدن این کندل را بسته به شکل آن نشانه ای از اتمام این روند و یا ادامه آن در نظر گرفت.

پین بار الگویی است که در یک کندل رخ می دهد و نوع رفتار خریداران و فروشندگان فارکس و یا باینری آپشن را در شکل ظاهری یک کندل نمایش می دهد.

تشخیص ضعف و قدرت روند با کندل pin bar

هنگامیکه این کندل بوجود می آید با توجه با محل سایه بلند آن قدرت و ضعف در روند را می توان تشخیص داد.

یکی از ویژگی های این الگو ارائه اطلاعات حاکی از قدرت و ضعف روند جاری در یک کندل است و می توان در تایم فریم بزرگ و بدون نیاز به مراجعه به تایم فریم کوچک تر قدرت و ضعف و تمایل خریداران و فروشندگان را از شکل ظاهری پین بار دریافت.

سایه بلند در بالای کندل صعف در خریداران و سایه بلند در پایین کندل ضعف در فروشندگان را نشان می دهد.

لازم به ذکر است که در پین بار رنگ بدنه در نوع نتیجه گیری بی تاثیر هم نیست. اگر روند قبلی نزولی باشد و بدنه این کندل صعودی باشد، تغییر روند محتمل تر خواهد بود. همینطور اگر روند قبلی صعودی باشد و پین بار نزولی تشکیل شود اتمام روند قبلی بیشتر مورد انتظار است.

اگر بعد از یک روند نزولی دو کندل پین بار بگونه ای تشکیل گردند که سایه بلند آنها در زیر بدنه قرار داشته باشد و پس از آن یک کندل صعودی با بدنه بزرگ ظاهر شود اتمام روند نزولی بسیار محتمل است.

کندل پین بار بولیش

سایه بلند پین بار بولیش در زیر آن قرار دارد و بدنه آن می تواند صعودی یا نزولی باشد. توجه شود که سایه بلند بایستی حداقل دو برابر اندازه بدنه کندل باشد. در صورتیکه پین بار بولیش در یک روند صعودی ایجاد شود نشان دهنده ادامه دار بودن روند است و اگر پین بار بولیش در یک روند نزولی تشکیل گردد نشان دهنده ایجاد ضعف در فروشندگان است.

سایه بلند در زیر پین بار بولیش نشان دهنده قدرت و تقاضای خریداران است. اگر قدرت خریداران زیاد شود روند نزولی باز می گردد و یک روند صعودی ایجاد می شود.

کندل پین بار بولیش

کندل پین بار بیریش

پین بار بیریش دارای سایه بلند در بالای خود می باشد. بدنه می تواند صعودی یا نزولی باشد و طول سایه حداقل دو برابر طول بدنه است. سایه بلند در بالای کندل بر روی مقاومت نشان دهنده احتمال زیاد اتمام روند صعودی و ایجاد ضعف در خریداران می باشد.

ظاهر شدن پین بار بیریش در یک روند نزولی نشان دهنده ادامه دار بودن روند نزولی است. علت آن سایه بلند بالای کندل است که قدرت زیاد فروشندگان را نشان می دهد.

کندل پین بار بیریش

کندل pin bar در استراتژی های معاملاتی

متدهای مختلفی برای ترید با پین بار وجود دارد و نحوه استفاده به استراتژی تریدر بستگی دارد. مهمترین نکته در ترید به روش پرایس اکشن تشخیص ضعف و قدرت خریداران و فروشندگان است که با درک پین بار ضعف و قدرت روند به درستی تشخیص داده می شود.

البته محل تشکیل پین بار در نوع اطلاعاتی که به تحلیل گر می دهد مهم به شمار می رود. تشکیل پین بار بر روی ناحیه حمایتی با سایه بلند در زیر آن نشانه افزایش قدرت خریداران و تشکیل پین بار بر روی ناحیه مقاومتی با سایه بلند در بالای آن نشانه افزایش قدرت فروشندگان است.

ذکر این نکته لازم است که در روندهای پر قدرت ظاهر شدن یک پین بار به تنهایی گویای اتمام و بازگشت روند نیست و بایستی تحلیل کامل صورت گیرد. در صورتیکه تحلیل گر استراتژی معاملاتی کاملی مانند امواج الیوت ، پرایس اکشن و … داشته باشد مشاهده پین بار در کنار دیگر عوامل تریدر را در تصمیم گیری صحیح یاری می کند.

کندل پین بار ادامه دهنده

یکی از متدهای ترید با پین بار مشاهده آن در تایم فریم بالاتر و بعد از اتمام کندل مراجعه به تایم فریم پایین تر و یافتن الگوی ورود بر اساس پرایس اکشن است. توجه شود محل سایه بلند در پین بار مهم است. سایه بلند در بالای کندل نشان دهنده قدرت فروشندگان و سایه بلند در پایین این کندل نشان دهنده قدرت خریداران می باشد.

اردر call با پین بار بولیش

به طور کلی در حالات زیر کندل پین بار توصیه به خرید یا یا باز کردن اردر call می کند(البته در کنار دیگر عوامل استراتژی معامله گری تریدر)

  • در زمانیکه روند نزولی است و پین بار بولیش که سایه بلند در زیر بدنه قرار دارد ظاهر شود.
  • در زمانیکه روند صعودی است و پین بار بولیش تشکیل شود.

اردر put با پین بار بیریش

به همین ترتیب در حالات زیر کندل پین بار توصیه به فروش یا یا باز کردن اردر put می کند(البته در کنار دیگر عوامل استراتژی معامله گری تریدر)

  • در زمانیکه روند صعودی است و پین بار بیریش که سایه بلند در بالای بدنه قرار دارد.
  • در زمانیکه روند نزولی است و پین بار بیریش تشکیل شود.
نمایش بیشتر
همین الان برای شروع کسب درآمد ثبت نام کنید همین الان برای شروع کسب درآمد ثبت نام کنید

مهران افشار

بنده مهران افشار هستم در این وب سایت سعی خواهیم کرد نحوه ترید کردن و کسب درآمد را در بازار بورس بین الملل ( فارکس ، باینری آپشن) ارزهای دیجیتال و همچنین نحوه خرید و فروش در بازار بورس داخلی را به صورت رایگان و کامل آموزش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

عضویت در کانال تلگرام

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE
به کمک نیاز دارید؟با ما تماس بگیرید