آموزش های کاربردی
موضوعات داغ

اهرم در فارکس چیست ؟

اهرم فارکس و یا لوریج چیست؟ شما می ‌توانید با پولی که به شما تعلق ندارد٬ بیشتر خرید کنید و با آن پول در بازار فارکس سود کنید. لوریج باعث جذاب شدن سرمایه گذاری می شود. …

یکی از جذابترین ویژگی‌های بازار فارکس، اهرم فارکس و یا لوریج موجود در این بازار است. لطفا یک وضعیت را تصور کنید که شما می‌خواهید ۲۰۰ هزار دلار برای خرید ماشین فراری بپردازید، اما پول کافی برای انجام این کار ندارید، شما ۲۰ هزار دلار دارید، اما این ماشین را می‌خواهید. چه کاری انجام می‌دهید؟

شما می‌توانید ۱۸۰،۰۰۰ دلار از یک بانک یا یک شرکت قرض گرفته و اتومبیل مورد نظر خود را خریداری کنید. شما مبلغ ۲۰ هزار دلار داشته و یک ماشین ۲۰۰ هزار دلاری می‌خرید، پولتان را در 10 ضرب می‌کنید … پولتان * ۱۰. به عبارت دیگر، شما از اهرم یک بر ده یا 10:1 استفاده کردید. این کار استفاده از اهرم نام داشته و می‌‌توانید با پولی که به شما تعلق ندارد، بیشتر خرید کنید.

اما شما می ‌توانید دارایی‌های مورد نیاز خود را بخرید و روی کل قیمت سود کنید، کل مبلغ و نه فقط پول خود. برای مثال، شما ۱،۰۰۰ دلار در حساب تجاری خود بدون اهرم دارید، حالا شما می‌توانید با این پول، ۰.۰۱ لات طلا بخرید. به عبارت دیگر هر ۱،۰۰۰ دلار تقریبا برابر با ۰.۰۱ لات است، بدون اهرم. اما اگر بخواهیم از اهرم استفاده کنیم چه؟ اساسا، اهرم طلا، نفت، نقره، ارز و غیره … 100:1 است.

لوریج بازار فارکس

اگر از اهرم فارکس 1:100 در آخرین مثال استفاده کنیم، چه؟ ما ۱،۰۰۰ دلار در حساب تجاری خود داشته و از اهرم فارکس 1:100 استفاده می‌کنیم با این اهرم، ما می‌‌توانیم ۱۰۰ هزار دلار را با ۱،۰۰۰ دلار خود بخریم. به عبارت دیگر، ما می‌توانیم یک لات را با ۱،۰۰۰ دلار معامله کنیم.

چگونه از اهرم فارکس استفاده کنیم؟

ما ۱،۰۰۰ دلار در حساب خود داشته و به شما وام می‌‌دهیم، بدون هیچ نرخ بهره، فقط برای تجارت. این اهرم فارکس است. به عنوان یک مثال دیگر، ما ۱،۰۰۰ دلار در حساب تجاری خود داشته و در سطح ۱،۳۲۰ یک لات جفت ارز (مثلا ۱۰۰،۰۰۰ دلار) خریدیم. پس از دو روز، قیمت طلا تا 1،340 دلار افزایش می‌یابد. این یک تغییر ۲۰ دلاری (یا تغییر 200 پیپی) است. اگر ما حساب کنیم، ۲،۰۰۰ دلار سود خواهیم داشت، اما ما ۱،۰۰۰ دلار در حساب خود داشته و حالا ۲،۰۰۰ دلار سود می‌بریم، در مجموع، بالانسمان، ۳،۰۰۰ دلار است. چگونه؟

اهرم بازار فارکس

از آنجا که پول ما ۱،۰۰۰ دلار بوده اما حجم مبادلات تجاری ما ۱۰۰،۰۰۰ دلار است، ما ۹۹،۰۰۰ دلار برای تجارت قرض می‌‌کنیم و اکنون ما سود برده و پول آن‌ها را پس می‌‌دهیم. این واقعا هیجان انگیز است. لطفا توجه داشته باشید که اگر بازار به سمت مخالف حرکت شما، حرکت کند، پول خود را از دست داده و پول قرض دهنده، امن باقی می‌ماند. برای مثال، ما ۱،۰۰۰ دلار داریم، ۱ لات طلا در سطح ۱،۳۲۰ دلار خریده و طلا به صورت خودکار، کاهش پیدا می‌کند. معاملات شما به طور خودکار بسته می‌‌شوند.

این یک فرصت عالی است که اگر یک دیدگاه خوب در مورد یک دارایی داشته باشید، می‌توانید آن را بدون اهرم کنترل کنید، اما لطفا توجه کنید که استفاده از بالاترین اهرم، مقداری پرخطر و ریکسی است.

نمایش بیشتر
همین الان برای شروع کسب درآمد ثبت نام کنید همین الان برای شروع کسب درآمد ثبت نام کنید

مهران افشار

بنده مهران افشار هستم در این وب سایت سعی خواهیم کرد نحوه ترید کردن و کسب درآمد را در بازار بورس بین الملل ( فارکس ، باینری آپشن) ارزهای دیجیتال و همچنین نحوه خرید و فروش در بازار بورس داخلی را به صورت رایگان و کامل آموزش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

عضویت در کانال تلگرام

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE
به کمک نیاز دارید؟با ما تماس بگیرید