آموزش های کاربردی

تاپ چنج چیست؟

تاپ چنج چیست؟

تاپ چنج، یک شرکت روسی است که در کشور امارات به ثبت رسیده و در سایر نقاط دنیا مانند قبرس دارای دفاتر و نمایندگی می باشد. فعالیت این شرکت در زمینه تبادل ارز است. فعالیت تاپ چنج بصورت آنلاین و از طریق سایت https://www.topchange.net/   انجام می شود.

در واقع این شرکت، یک صرافی آنلاین است که اکثر روش های دریافت و پرداخت پول و تبادل ارز را برای کاربران خود ارائه می دهد. از آنجاییکه شهروندان ایرانی به دلیل تحریم ها نمی توانند به راحتی ارتباط مالی با خارج از مرزهای کشور داشته باشند، این وبسایت می تواند واسط مناسبی جهت انجام این دریافت و پرداخت ها باشد.

بنابراین شما می توانید از این طریق، از سایت های خارجی خرید کنید، هتل رزرو کنید، پرداخت های مربوط به آزمون های بین المللی را انجام دهید، به وابستگان خود در خارج از کشور پول ارسال و یا دریافت کنید، اگر فری لنسر هستید درآمد خود را دلاری کنید و سایر دریافت و پرداخت های دیگر خود را به این ترتیب انجام دهید.

آیا تاپ چنج معتبر است؟

سوالی که بسیاری از کاربران این روزها می پرسند این هست که آیا سایت تاپ چنج معتبر است؟ در مورد اعتبار سایت تاپ چنج می توان گفت بلی، تاپ چنج یک واسط مالی معتبر است که شرکت ها و بروکرهای فارکس نیز از آن استفاده می کنند.

تاپ چنج جهت دریافت و پرداخت های خود از چه روش هایی استفاده می کند؟

این سایت، خدمات وبمانی، پرفکت مانی، وسترن یونیون و برخی دیگر از روش های روز انتقال پول در دنیا را به کاربران خود امکان پذیر ساخته است. در حال حاضر، ارزهایی که این وبسایت تبادل می کند شامل دلار آمریکا، یورو، درهم امارات، یوآن چین و ریال ایران می باشد.

همین طور که مشاهده می شود خدمات این وبسایت هم شامل پول های الکترونیک مانند وبمانی و پرفکت مانی است و هم شامل پول کاغذی مانند وسترن یونیون می باشد. علاوه بر اینها، امکان تبادل ارزهای دیجیتال نیز در این وبسایت فراهم شده است.

چگونه از خدمات تاپ چنج استفاده کنیم؟

جهت استفاده از خدمات تاپ چنج، ابتدا بایستی وارد سایت https://www.topchange.net/ شده و ثبت نام کنید. برای این کار، پس از ورود به سایت می توانید از بالای صفحه، زبان سایت را به فارسی تغییر دهید و سپس و از گوشه بالا سمت راست، بر روی “ثبت نام” کلیک کنید.

نحوه تغییر زبان در سایت تاپ چنج

نحوه ثبت نام و ورود به حساب کاربری در سایت تاپ چنج

پس از انجام مراحل ثبت نام، همانند تصویر بالا می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال حاضر، شما یک حساب ایجاد کرده اید اما نمی توانید از خدمات تاپ چنج استفاده کنید. جهت استفاده از خدمات بایستی ابتدا احراز هویت شوید. معمولا احراز هویت در صنعت مالی اندکی سخت گیرانه است. مخصوصا زمانیکه شناسایی افراد بایستی بصورت آنلاین انجام شود، این موضوع برجسته تر می گردد.

پس از ورود به حساب کابری در صورت تمایل می توانید زبان سایت را از بالای صفحه تغییر دهید.

زمانیکه وارد حساب کاربری خود در تاپ چنج می شوید، نرخ خرید و فروش ارزهای مختلف توسط تاپ چنج قابل مشاهده است. اما تا زمانیکه مراحل تایید حساب و احراز هویت را انجام نداده اید این نرخ ها برای شما قابل مشاهده نخواهند بود.

نرخ تبدیل ارزهای مختلف در صرافی تاپ چنججهت احراز هویت بایستی از داخل حساب کاربری خود، بر روی پروفایل کلیک کنید. پروفایل شما هم از گوشه بالا سمت چپ و هم از انتهای منوی اصلی در دسترس می باشد.

نحوه احراز هویت و تایید شناره موبایل در صرافی آنلاین تاپ چنجدر اینجا بایستی همانند تصویر بالا ابتدا شماره تلفن همراه، سپس اطلاعات شخصی و پس از آن، یک عکس سلفی را در حساب کاربری خود آپلود کنید.

بنابراین شماره تلفن همراه خود را ثبت کنید تا کد تایید برای شما ارسال گردد. پس از تایید شماره تلفن، بر روی گزینه دوم یعنی “اطلاعات شخصی” کلیک کنید.

در این برگه شما باید تصویر یکی از مدارک شناسایی را آپلود کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود برای این کار، سه انتخاب دارید. گزینه اول کارت ملی، گزینه دوم، پاسپورت و گزینه سوم گواهینامه رانندگی است.

بهترین گزینه، کارت ملی است. اما اگر کارت ملی شما به هر دلیل در دسترس نیست و یا دارای کارت ملی قدیمی هستید می توانید از گزینه های دیگر نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای آپلود تصویر کارت ملی بایستی هر دو روی کارت ملی هوشمند خود را به ترتیب بارگذاری کنید.

آپلود مدرک شناسایی در سایت تاپ چنج

هنگامیکه تصویر مدرک شناسایی شما تایید شد به برگه بعدی یعنی “تصویر” مراجعه کنید. در این قسمت بایستی یک عکس سلفی از خود بگیرید و آن را آپلود کنید.

ابتدا یک کاغذ A4 سفید بردارید. در گوشه ای از آن، یک کارت شناسایی که کد ملی شما بر روی آن درج شده است را بچسبانید. در سایر نقاط کاغذ بایستی عباراتی مانند تصویر زیر بنویسید.

 

پنجره گرفتن عکس سلفی جهت احراز هویت در سایت تاپ چنج

 

هنگامیکه در بخش “تصویر” بر روی دکمه آپلود عکس کلیک می کنید یک کد به شما نمایش داده می شود. کد را همانند تصویر بالا بر روی برگه A4 بنویسید. سایر اطلاعات خود را نیز با دست خط خودتان نوشته و در انتها امضاء کنید.

سپس برگه را در جلو خود به سمت دوربین گرفته و از دوست خود بخواهید تا از شما یک عکس بگیرد. عکس بایستی به گونه ای باشد که هم نوشته های برگه و هم چهره شما واضح باشد. سپس این عکس را بر روی سایت، آپلود کنید.

 

راهنمایی تاپ چنح جهت گرفتن عکس سلفی

 

کمی سخت بنظر می رسد. اما همه این کارها فقط یکبار انجام می شود. سپس بایستی منتظر باشید تا کارشناسان تاپ چنج مدارک شما را تایید کنند. معمولا تایید مدارک سریع انجام می شود.

برگه بعدی در این قسمت، آدرس می باشد. توجه داشته باشید که تکمیل این بخش اجباری نیست و تنها اگر تمایل به خرید ووچر(Voucher) دارید بایستی این بخش را تکمیل کنید. ووچر مانند یک کارت هدیه است که مبلغ مشخصی وجه در آن قرار دارد. بنابراین با داشتن یک ووچر و کدهای آن براحتی می توانی از یک سایت خارجی خرید کنید. همانطور که ممکن است یک کارت هدیه مربوط به هر بانکی باشد، صادر کننده ووچر نیز ممکن است وبمانی، پرفکت مانی یا هر شرکت دیگری باشد.

بنابراین اگر نیاز به خرید ووچر ندارید این بخش را رها کنید. اما در صورت تمایل به خرید ووچر بایستی آدرس خود را تایید کنید. جهت تایید آدرس می توانید مدارک مختلفی را ارائه دهید. مدارک مورد قبول شامل موارد زیر می باشند.

1-قبوض کاغذی آب، برق، گاز یا تلفن سال جاری

2-اجاره نامه سال جاری

3-سند ملک یا وسایل نقلیه

4-آدرس درج شده در پروانه کسب یا گردش حساب بانکی

زمانیکه می خواهید مدارک آدرس خود را آپلود کنید سیستم از شما می خواهد تا ابتدا بخش آدرس را تکمیل کنید و سپس مدارک را آپلود کنید. بنابراین همان آدرس و تلفنی را درج کنید که در مدرک مورد نظر شما قید شده است.

نحوه دریافت و پرداخت در تاپ چنج چگونه است؟

ایجاد کیف پول

جهت دریافت و پرداخت از طریق تاپ چنج بایستی دو کار انجام دهید. ابتدا در سایت تاپ چنج، در حساب کاربری خود کیف پول ایجاد کرده و سپس حساب های بانکی خود را تعریف کنید.

اما کیف پول چیست؟ شما می توانید تاپ چنج را مانند یک بانک در نظر بگیرید و کیف پول را مانند یک حساب بانکی در نظر داشته باشید.

هنگام عضویت و ایجاد حساب کاربری در سایت تاپ چنج، ، دو کیف پول بطور پیش فرض در حساب کاربری شما تعریف شده است. یک کیف پول به دلار و یک کیف پول به تومان می باشد. اما شما می توانید تا بی نهایت کیف پول برای خود ایجاد کنید. برای مثال ممکن است از چندین منبع مختلف، دریافتی داشته باشید و بخواهید با ایجاد چندین کیف پول مختلف، آنها را مدیریت کنید.

برای ایجاد یک کیف پول جدید بایستی همانند تصویر زیر از منوی سمت راست، قسمت “کیف پول” بر روی “کیف پول های من” کلیک کنید.

نحوه ایجاد کیف پول در سایت تاپ چنج

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود دو کیف پول پیش فرض در بخش “کیف پول های من” وجود دارد. شماره هر کیف پول و مبلغ موجود در آنها نیز در اینجا قابل مشاهده است.

همانطور که قبلا هم گفته شد در تاپ چنج می توانید علاوه بر تبادل ارزهای رایج، نسبت به تبادل برخی رمز ارزهای محبوب مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و تتر اقدام کنید.

برای ایجاد یک کیف پول جدید بایستی بر روی “ایجاد کیف پول” کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید.

نحوه تعریف یک کیف پول جدید در سایت تاپ چنج

موارد مشخص شده در تعریف کیف پول جدید را همانند تصویر بالا تعیین کنید.

در سطر “مشاهده توسط” بهتر است گزینه “همه” را انتخاب کنید تا همه کاربران تاپ چنج قادر به انتقال وجه به کیف پول شما باشند.

در انتها دکمه “ایجاد” را بزنید تا کیف پول ساخته شده در لیست کیف پول های شما نمایش داده شود.

جهت مشاهده تراکنش های مربوط به یک کیف پول می توانید  از منوی کیف پول بر روی زیر منوی “تراکنش ها” کلیک کنید.

مشاهده انتقالات وجه در صرافی تاپ چنج

در این صفحه می توانید تراکنش های یک کیف پول یا همه کیف پول ها را با تاریخ مورد نظرتان جستجو و مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که در لیست تراکنش ها، واریزها با رنگ سبز و برداشت ها با رنگ قرمز نمایش داده می شوند.

تعریف حساب بانکی

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، یک کیف پول به تومان و یک کیف پول دلاری بصورت پیش فرض در حساب کاربری شما وجود دارند. بنابراین نیازی چندانی به ایجاد یک کیف پول جدید ندارید. پس، کاری که شما بعد از احراز هویت باید انجام دهید تعریف حسابهای بانکی می باشد. توجه داشته باشید که شما تنها حسابهایی را که به نام خودتان است می توانید در تاپ چنج تعریف کنید.

جهت تعریف حساب بانکی از منوی اصلی بر روی گزینه “حسابها” و زیر منوی “حسابهای من” کلیک کنید. بدین ترتیب پنجره زیر باز می شود.

نحوه تعریف حساب بانکی در وبسایت تاپ چنج

در صفحه بالا مشاهده می شود که شما می توانید 3 نوع حساب  شامل حساب بانکی، حساب پول الکترونیک و حساب رمز ارز را در تاپ چنج تعریف کنید. اگر هر نوع حساب را می خواهید تعریف کنید از بالای صفحه بر روی همان حساب کلیک کرده و سپس گزینه تعریف حساب جدید را بزنید.

برای مثال اگر می خواهید یک حساب بانکی جدید را تعریف کنید، از بالای صفحه، برگه “بانک” را انتخاب کرده و سپس بر روی “حساب بانکی جدید” کلیک کنید تا به صفحه زیر منتقل شوید.

موارد تعریف حساب در سایت تاپ چنج

در این صفحه، همه موارد ستاره دار را پر کنید و در انتها کلید ذخیره را بزنید. ترجیحا شماره شبای خود را نیز وارد کنید. حال، این حساب بانکی نیز تعریف شده است و در قسمت “حسابهای من” قابل مشاهده می باشد.

جهت تعریف حساب های الکترونیک مانند وب مانی و پرفکت مانی یا رمز ارزها می توانید بصورت مشابه از برگه مورد نظر اقدام کنید.

پس از تعریف حساب بایستی منتظر تایید حساب بانکی توسط کارشناسان تاپ چنج باشید.

شارژ کیف پول در تاپ چنج

پس از اینکه حساب بانکی شما تعریف و تایید شد، شما بایستی یکی از کیف پول های خود را شارژ کنید.

فرض کنید قصد دارید کیف پول دلاری خود را شارژ کنید. برای اینکار نیاز نیست تا ابتدا کیف پول ریالی خود را شارژ کرده و سپس آن را به کیف پول دلاری انتقال دهید. بلکه می توانید به طور مستقیم از حساب بانکی خود با نرخی که تاپ چنج در لحظه شارژ حساب به شما نشان می دهد کیف پول دلاری خود را شارژ کنید. توجه داشته باشید که نرخ های تاپ چنج ممکن است از نرخ های بازار تهران بالاتر باشند. زیرا خدماتی که تاپ چنج ارائه می دهد بسیار وسیع تر از خدمات یک صرافی است.

جهت شارژ کیف پول می توانید از منوی اصلی بر روی گزینه “شارژ” و سپس زیر منوی “درخواست جدید” کلیک کنید.

شارژ کیف پول در سایت تاپ چنج در این صفحه، سه بخش پرداخت محلی، رمز ارز و پول الکترونیک را مشاهده می کنید. شما می توانید از هر سه طریق، کیف پول تاپ چنج خود را شارژ کنید.

شارژ کیف پول از طریق پرداخت محلی

اگر می خواهید کیف پول خود را کمتر از 50 میلیون تومان شارژ کنید ساده ترین روش گزینه “آنلاین” در بخش “پرداخت محلی” در صفحه بالا می باشد. با کلیک بر روی این گزینه، پس از انتخاب کیف پول مورد نظرتان به درگاه بانکی وصل می شوید و کیف پول را به مبلغ دلخواه  شارژ می کنید.

توجه داشته باشید، شما بایستی صرفا از طریق حساب ها و کارت های بانکی که قبلا در تاپ چنج ثبت کرده اید می توانید اقدام به شارژ کیف خود کنید. در غیر اینصورت مبلغ واریزی پس از کسر کارمزد به شما عودت داده می شود.

همچنین نرخ تبدیل ارز در حین مراحل پرداخت به شما اعلام می شود. بنابراین ابهامی در مورد نرخ خرید و فروش ارز توسط تاپ چنج وجود ندارد.

اگر قصد دارید کیف پول خود را بیش از 50 میلیون تومان شارژ کنید می توانید از گزینه “بانک” استفاده کنید.

در شارژ از طریق بانک، ابتدا شما مبلغ مورد نظر خود را به تاپ چنج اعلام می کنید و سپس منتظر میمانید تا کارشناسان تاپ چنج به شما یک شماره حساب اعلام کنند. سپس مبلغ را به حساب اعلامی واریز و اطلاعات واریزی را از همین قسمت (شارژ > درخواست جدید > بانک) به تاپ چنج اعلام می کنید تا کیف پول شما شارژ شود.

شارژ کیف پول از طریق ارز الکترونیک

جهت شارژ کیف پول تاپ چنج از طریق ارزهای الکترونیک مانند وب مانی و پرفکت مانی از منوی اصلی گزینه شارژ و زیر منوی درخواست جدید را کلیک می کنید. سپس از قسمت ارزهای الکترونیک، ارز الکترونیک مورد نظر مورد نظر را انتخاب می کنید.

صفحه ای به شکل زیر نمایش داده می شود.نحوه شارژ کیف پول تاپ چنج از طریق پول های الکترونیک مانند وب مانی و پرفکت مانی

همانند تصویر بالا، یکی از کیف پول های خود که قصد شارژ آن را دارید انتخاب کنید. سپس دکمه “بعدی” را از پایین صفحه بزنید و مراحل را ادامه دهید تا به مرحله “تایید” برسید.

حال بایستی وارد حساب پول الکترونیک خود شده و مبلغ را به حساب تاپ چنج انتقال دهید. شماره حساب های تاپ چنج از منوی اصلی، آدرس حسابها > حسابهای TC قابل مشاهده است.

پس از اتتقال وجه به حساب الکترونیک تاپ چنج، بایستی اطلاعات پرداخت را در مرحله “پرداخت” ثبت کنید و منتظر باشید تا کارشناسان تاپ چنج، کیف پول مورد نظر شما را شارژ کنند.

شارژ کیف پول تاپ چنج از طریق رمز ارز

شارژ کیف پول تاپ چنج از طریق ارزهای دیجیتال نیز همانند روش های شارژ بانکی و شارژ از طریق پول الکترونیکی است.

برای این منظور می توانید از منوی اصلی، شارژ > درخواست جدید > رمز ارز وارد صفحه پرداخت شوید و پس از پرداخت، اطلاعات واریز را ثبت کنید تا کیف پول شما شارژ شود.

نحوه واریز و برداشت در تاپ چنج

جهت برداشت از کیف پول بایستی از منوی اصلی، گزینه “برداشت” و سپس “درخواست جدید” اقدام کنید. بدین ترتیب از کیف پول تاپ چنج شما کسر شده و معادل آن پس از کسر کارمزدها به حساب مورد نظرتان واریز می شود.

جهت واریز پول از تاپ چنج به حساب شخص دیگر می توانید از منوی اصلی، گزینه “ارسال”  و  سپس گزینه “درخواست جدید” اقدام کنید.

توجه داشته باشید که جهت شارژ کیف پول شخص دیگر نیاز نیست تا ابتدا کیف پول خود را شارژ کرده و سپس یک انتقال داخلی انجام بدهید. بلکه می توانید از همین قسمت، مبلغ مورد نظر را بصورت مستقیم به کیف پول یک شخص دیگر در تاپ چنج واریز کنید.

همچنین جهت تبدیل پول های محتلف به یکدیگر می توانید از منوی اصلی گزینه “تبدیل” اقدام کنید. این بخش دارای دو قسمت “پرداخت محلی” و “سرویس ها” می باشد.

اگر می خواهید یک انتقال وجه بین کیف پول های خودتان انجام دهید از گزینه “TC به TC” استفاده کنید.

همچنین ممکن است بخواهید پول های مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید. برای مثال ممکن است تمایل داشته باشید وجه خود را از حساب پرفکت مانی به حساب وب مانی تبدیل کنید. به این منظور می توانید از گزینه ” تبدیل سرویس” استفاده کنید.

نکته ای که در انتها باید به آن اشاره کنیم این است که ممکن است تاپ چنج با همه بانک های جهان تبادل نداشته باشد. برای مثال فرض کنید دوست شما در گرجستان است و می خواهید از طریق تاپ چنج به او پول ارسال کنید. برای اینکه اطمینان یابید امکان ارسال پول به یک بانک در گرجستان وجود دارد بایستی با کارشناسان تاپ چنج در ارتباط باشید. حتی اگر این امکان وجود نداشت می توانید از دوست خود بخواهید که در سرویس های پول الکترونیک یک حساب باز کند و وجه مورد نظر را از این طریق به او انتقال دهید

نمایش بیشتر
همین الان برای شروع کسب درآمد ثبت نام کنید همین الان برای شروع کسب درآمد ثبت نام کنید

مهران افشار

بنده مهران افشار هستم در این وب سایت سعی خواهیم کرد نحوه ترید کردن و کسب درآمد را در بازار بورس بین الملل ( فارکس ، باینری آپشن) ارزهای دیجیتال و همچنین نحوه خرید و فروش در بازار بورس داخلی را به صورت رایگان و کامل آموزش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

عضویت در کانال تلگرام

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE
به کمک نیاز دارید؟با ما تماس بگیرید