فارکس و باینری آپشن
موضوعات داغ

معرفی سیستم باینری آپشن

باینری آپشن یک بازار مشتقات مالی است که معامله گر در آن میبایست قیمت آتی جفت ارز یا سهام را پیش بینی کند و در ازای پیش بینی درست معامله را برنده می شود. باینری آپشن در ابتدا شاید کمی شبیه به بازار فارکس به نظر برسد، ولی در واقع تفاوت های زیادی بین این دو بازار مالی وجود دارد.

موفقیت در باینری آپشن تنها بر مبنای دو گزینه است : بله و خیر. به همین دلیل به آن Binary یعنی دوتایی می گویند. در Binary Option زمان و یا تاریخ انقضا اهمیت بسیار زیادی دارد. در زمان انقضا اگر قیمت پیشبینی معامله گر از سهام یا جفت ارز در سمت درست باشد او سود می کند ولی اگر در جهت مخالف پیش بینی باشد ضرر می کند.

در معاملات باینری آپشن، سود و زیان یک معامله به صورت خودکار پس از زمان انقضای آپشن در حساب معامله گر به حساب می آید.

چگونگی معاملات باینری آپشن

همانطور که در بخش “باینری آپشن چیست” توضیح داده شد، معاملات باینری آپشن بر مبنای پاسخ های بله و خیر است. به همین دلیل است که نحوه معامله در این بازار بسیار ساده می باشد. برای مثال سوال به این سادگی است : قیمت سهام شرکت x امروز ۱۲ جولای ساعت ۳ بعد از ظهر، ۲۴.۹۵ دلار است. به نظر شما آیا در تاریخ ۱۳ جولای ساعت ۱۰:۳۰ صبح قیمت سهام این شرکت بالای ۲۵ دلار خواهد بود یا خیر ( زیر ۲۵ دلار خواهد بود) ؟ اگر معامله گر فکر می کند که قیمت سهام این شرکت در آن تاریخ و زمان بالای ۲۵$ است می تواند برای این پیش بینی خود نرخ تعیین کند ، برای مثال ۱۰۰ دلار.

حالا ۱۳ جولای است و ساعت ۱۰:۳۰ را نشان می دهد و آپشن منقضی می شود. اگر قیمت این سهم بالای ۲۵ دلار باشد، پیش بینی معامله گر درست بوده است و ۷۰% ( این درصد بسته به بروکر متغییر است ) از مبلغ تعیین شده یعنی ۷۰ دلار بعلاوه سرمایه گذاری اولیه که ۱۰۰ دلار بوده است به حساب او منظور می شود.اما اگر در هنگام انقضای آپشن مبلغ سهم زیر ۲۵ دلار باشد، معامله گر تمام ۱۰۰ دلاری را که سرمایه گذاری کرده است را متضرر می شود.

معاملات باینری آپشن در بازه های زمانی متفاوتی از ۶۰ ثانیه تا حتی یک ماه هم انجام می شود. البته اغلب معامله گران در این بازار پیش بینی های کوتاه مدت بین ۶۰ ثانیه تا ۳۰ دقیقه انجام می دهند.

در باینری آپشن ها میزان ریسک کاملا مشخص است و هرگز فراتر از آن نخواهد بود. در این بازار، سود و زیان یک معامله به میزان تغییرات قیمت بستگی ندارد. تنها مسئله ای که وجود دارد این است که آیا قیمت در هنگام انقضای آپشن در بالای آن چیزی است که پیش بینی کرده اید یا پایین تر از آن، و بر مبنای آن یا معامله گر سود کرده است یا ضرر کرده است.

باینری آپشن معمولا در پلتفرم هایی که توسط Securities and Exchange Commission یا دیگر آژانس های قانون گذاری تنظیم شده است فعالیت می کنند. البته بسیاری از بروکرهای باینری آپشن از هیچ قانونی پیروی نمی کنند، بنابراین در هنگام انتخاب یک کارگزار باینری آپشن باید بسیار دقت کنید. بروکرهایی که از هیچ یک از استانداردها پیروی نمی کنند و در هیچ یک از مراکز معتبر قانونگذاری عضویت ندارند می توانند گزینه های مشکوک به کلاهبرداری باشند.

انواع معاملات در باینری آپشن

پس از آنکه متوجه شدید که باینری آپشن چیست ، به سراغ انواع معاملات در این بازار می رویم. ۲ نوع معامله اصلی در بازار باینری آپشن وجود دارد که مورد علاقه اکثر معامله گران است. یکی معامله خرید که به آن Call Binary Option می گویند و دیگری معامله فروش که به آن Put Binary option گفته می شود.

یک معامله گر می تواند بر مبنای پیش بینی خود از قیمت در زمان انقضای آپشن وارد یکی از این نوع معاملات شود. به دو مثال زیر که در مورد معامله Call و معامله Put است توجه کنید.

مثال برای معامله خرید Call در باینری آپشن

فرض کنید که قیمت سهام شرکت Y هم اکنون ۷۵.۲۰ دلار امریکا است. یک آپشن روی قیمت ۷۶ دلار برای فردا ساعت ۱۲ وجود دارد. در این حالت اگر معامله گر پیش بینی می کند که تا فردا ساعت ۱۲ قیمت سهام این شرکت بالای ۷۶ دلار است یک معامله خرید یا Call باز می کند و مبلغ ۱۰۰ دلار در آن سرمایه گذاری می کند.

فردا در ساعت ۱۲ این آپشن منقضی می شود. اگر پیش بینی شما درست باشد و رشد قیمت تا بالای ۷۶ دلار را پیش بینی کرده باشید ۸۰% (بسته به بروکر این درصد متغییر می باشد) از ۱۰۰ دلار یعنی ۸۰ دلار سود به همراه سرمایه اولیه که ۱۰۰ دلار است به صورت اتوماتیک به حساب شما اضافه می شود.

اما اگر پیش بینی اشتباه باشد و قیمت با ۷۶ دلار نرسد و یا نزول کند و به زیر قیمت اولیه یعنی زیر ۷۵.۲۰ برسد، شما تمام مبلغ سرمایه گذاری خود، که در این مثال ۱۰۰ دلار است را از دست خواهید داد.

مثال برای معامله فروش Put در باینری آپشن

فرض کنید که سهام همان شرکت Y اکنون ۷۵.۲۰ دلار امریکا است و یک آپشن روی قیمت ۷۵ دلار برای ۳۰ دقیقه ساعت دیگر وجود دارد. در این حالت اگر معامله گر پیش بینی کند که تا ۳۰ دقیقه دیگر قیمت سهام این شرکت به زیر ۷۵ دلار می رسد یک معامله فروش یا Put باز می کند و برای مثال مبلغ ۱۰۰ دلار در آن سرمایه گذاری می کند. در این مثال در صورت نزول قیمت و و رسیدن آن به زیر ۷۵ دلار معامله گر سود خواهد کرد.

اما اگر قیمت به زیر ۷۵ دلار نرسد و یا برعکس پیش بینی روند صعودی در پیش بگیرد ، او در هنگام منقضی شدن آپشن که مبلغ سرمایه گذاری خود را که در این مثال ۱۰۰ دلار امریکا است را از دست خواهد داد.

 

انواع دیگر معاملات باینری آپشن :

 

روش  One Touch

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از طریق باینری آپشن روش One Touch است. این روش قراردادی بین معامله گر با بروکر است که به محض رسیدن قیمت به یک سطح در یک بازه زمانی مشخص به حساب معامله گر اضافه یا از حساب او کم می شود. قیمت سهم یا جفت ارز لازم نیست که بیشتر از آن مقدار پیش بینی شده برود. تنها کافی است که آن نرخ را لمس کند.

برای مثال فرض کنید که ارزش سهام شرکت Z هم اکنون ۱۰۸.۵۰ دلار Strike Price است. یک باینری آپشن وجود دارد که می گوید در عرض نیم ساعت آینده این قیمت ۱۰۹ دلار را لمس خواهد کرد یا از آن خواهد گذشت. شما با انتخاب خرید وارد معامله می شوید و برای این پیش بینی خود ۱۰۰ دلار نرخ تعیین می کنید. اگر در این بازه زمانی ۳۰ دقیقه ای نرخ سهام شرکت Z  حتی در یک لحظه به ۱۰۹ برسد شما ۱۰۰ دلار خود و ۸۰% سرمایه گذاری ( ۸۰ دلار سود ) برای پیش بینی صحیح خود دریافت خواهید کرد. اگر در این بازه زمانی قیمت به ۱۰۹ دلار نرسد شما کل ۱۰۰ دلار را از دست خواهید داد.

روش  No Touch

روش no touch هم بسیار شبیه به روش قبلی است با این تفاوت که باینری آپشن می گوید که در این بازه زمانی قیمت به یک سطح مشخصی نخواهد رسید.

در همان مثال بالا یک باینری آپشن توسط کارگزار وجود دارد که اعلام می کند در ۳۰ دقیق آینده نرخ سهام این شرکت به ۱۰۹ نخواهد رسید. شما می توانید با پیش بینی صحیح خود وارد این معامله باینری آپشن شوید و به همان روش هایی که قبلا توضیح داده شد درآمد اینترنتی کسب کنید.

قبل از انجام معاملات باینری آپشن به این نکات دقت کنید :

حالا که با مفاهیم اولیه معاملات باینری آپشن آشنا شدید و می دانید که باینری آپشن چیست ، به چند نکته کلیدی که باید از آنها اطلاع داشته باشید اشاره می شود:

1) ریسکی که متحمل می شوید تنها محدود به مبلغ معامله است. پس بیشتر از آنچه سرمایه گذاری کردید از دست نخواهید داد.

2) کمترین میزان معامله 1 دلار است.

3) پس مبلغی که حاظر هستید ریسک کنید را سرمایه گذاری کنید.

4) اگر معامله ای را ببازید باید پول پرداخت کنید.

5) شما هرگز مالکیت سهام یا ارز را در اختیار نخواهید گرفت و تنها نوسانات آن را پیش بینی می کنید.

6) برای اینکه بتوانید در بلند مدت سود کسب کنید باید تعداد پیش بینی های صحیح بسیار بیشتر از پیش بینی های غلط باشد.

7) راه های متفاوتی برای کسب درآمد آنلاین از معاملات باینری آپشن وجود دارد که برخی از آنها در بالا گفته شد.

8) معاملات باینری آپشن به گونه ای طراحی شده است که به آسانی بتوان با آن کار کرد.

9) هزینه های پنهانی در باینری آپشن وجود ندارد.

10) میزان برد اغلب بین ۷۰ تا ۸۵ درصد از کل سرمایه گذاری است و این میزان به بروکر شما بستگی دارد.

شما میتوانید ویدیو آموزشی معرفی سیستم باینری آپشن را در لینک زیر مشاهده کنید

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید



ورود به بخش دمو باینری آپشن سایت آلپاری

نمایش بیشتر
همین الان برای شروع کسب درآمد ثبت نام کنید همین الان برای شروع کسب درآمد ثبت نام کنید

مهران افشار

بنده مهران افشار هستم در این وب سایت سعی خواهیم کرد نحوه ترید کردن و کسب درآمد را در بازار بورس بین الملل ( فارکس ، باینری آپشن) ارزهای دیجیتال و همچنین نحوه خرید و فروش در بازار بورس داخلی را به صورت رایگان و کامل آموزش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

عضویت در کانال تلگرام

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE
به کمک نیاز دارید؟با ما تماس بگیرید